מהו ניהול ועד בית?
לכל בניין משותף ישנו ועד בית אשר תפקידו לנהל את הבניין המשותף ולתת מענה מלא לניהולו התקין של המבנה. ניהול ועד בית כולל התייחסות מלאה לניהול שוטף כגון ניקיון, אחזקה כללית של הבניין, טיפול ואחזקת מעלית, טיפוח וטיפול שוטף בגינה וכדומה.
לטובת וועדי הבתים להלן מספר טיפים כיצד לנהל את הבית בקלות ובאופן תקין.
וועד הבית אינו אוסף המחאות. הדיירים הם שמביאים את ההמחאות פעם בחצי שנה לחברי הוועד עד ל 10 לחודש. פעם בחודש מפקידים את ההמחאות בבנק, מוציאים דף חשבון לצורך דוח הכנסות/הוצאות, משלמים לבעלי המקצוע שעובדים בבניין ובגינה ובזה הסתיים התפקיד. לא בעייתי בכלל.
אסיפות דיירים – קטע בעייתי – מה קורה וחלק מהדיירים לא מגיעים לאסיפה. הקליקו על הכתבה שלהלן: אסיפת דיירים - הרוב הדרוש לשינויים.
ביטוח – חשוב מאד כי לוועד יהיה ביטוח צד שלישי, ביטוח מעבידים וביטוח מבנה וזאת על מנת לכסות את עצמו ואת הבניין מתביעה כלשהי.
גובה התשלום לוועד – תמיד 15 אחוז מעל לסכום הקבוע החודשי לצורך הוצאות בלתי צפויים.
אי עמידה בתשלום לוועד – אם מדובר בדייר חיובי בעל רקע כלכלי בעייתי ניתן להגיע אתו להסכמים שונים. אם מדובר בסתם מנוול, חבל על הזמן. לתבוע אותו מיד בתביעות קטנות כולל חיוב תשלום עורך דין וביטול זמן עבודה. אני יודע מוועד אחר שזה עבד מצויין. לחילופין ניתן להיעזר במשפטני תרבות הדיור.
ניקיון – קיימים גופים רבים והצעות רבות לנקיון הבניין. מה שקובע זה לא הפנים היפות של המנקה אלא התוצאה. מהר מאד ניתן לוודא האם הוא רציני או שמחפף. אצלנו בבניין יש מנקה כבר שנים רבות ואין כל טענות. הוא מקבל יחס טוב והיחס שלו לנקיון בהתאם.
חשמל – כדאי להכין למנקים לחצן המפעיל את החשמל בחדר המדרגות ובמסדרונות באופן קבוע על מנת שלא יתקעו גפרורים בלחצן מאחר וזה הורס את האוטומט של חדר המדרגות. את החלפת הנורות השרופות בקומות הדיירים מחליפים בעצמם. הוועד אינו גוף שנועד להחליף נורות. מי שיודע להחליף נורה בבית יחליף גם בכניסה אחרת ישאר בחשיכה. קנו חבילת נורות וכל דייר שיחליף ויבקש נורה בתמורה יקבלה מהוועד.
גז – לבדוק בין חברות הגז מי נותן את השירות הטוב והזול. לאחרונה החברות התחילו להתקין על חשבונן בחדרי הגז מערכת לכבוי גז וכדאי להתקשר לחברה שאתה עובדים ולוודא שגם אצלכם בבניין יותקן מתקן שכזה.
מקלט – לא נורא אם משהו השאיר שם שולחן או ארון. חשוב לא לסתום את המקלט ולא להפוך אותו למחסן מרכזי. כנ"ל לוודא תאורה רגילה ותאורת חירום למקרה הצורך.
בריכת המים על גג הבניין – לוודא פעם בשנה ניקיון המיכל על ידי חברה טובה ומוכרת בתחום.
משאבות מים – להחליף מדי פעם בין המשאבות על מנת שציר המשאבה לא יתקע במשך השנים.
קולטי שמש – חשוב מאד לנקות את צנרת הקולטים פעם בשנה על מנת למנוע חלודה וסתימות. לבצע רק על ידי חברה מוכרת או בעל מקצוע בתחום שאתם סומכים עליו.
מחסן אופניים – זה לא מחסן של אף אחד. ברגע שמשהו מתחיל להכניס לשם את תנור הגז הישן לו המחסן יהפוך למזבלה.
חניה – רכב מושבת שבעליו מתעצלים להשליכו לגרוטאות – אפשר להתקשר לטל 106 המקומי ולהתלונן על מפגע תברואתי. זה עובד. הוא יסלק את הרכב.
רוצים לדעת יותר על ניהול ועד בית? כל התשובות לכל השאלות במדריך ניהול ועד הבית בפורטל בית משותף. דרור מגל הינו מנהל ויוזם פורטל בית משותף, האתר לדיירים בישראל. כתובת האתר: http://www.kehilot.co.il
>